donderdag 14 juli 2016

Zorgtoeslag en werken in het buitenland

In het buitenland werken. Daarom kunt u geen zorgtoeslag krijgen. U kunt onder bepaalde voorwaarden zorgtoeslag krijgen als u in het buitenland woont. Lees aan welke voorwaarden u moet voldoen om zorgtoeslag te kunnen . Zorgtoeslag als ik in het buitenland woon?


Dat is afhankelijk van het land waar je woont of het werk dat je hebt. Dan kunnen er andere regels gelden. In dat geval heb je ook nog gewoon recht op zorgtoeslag. Zet eventueel ook direct uw zorgtoeslag stop.


Vraag in uw werkland hoe u zich daar kunt . Woont u (of uw toeslagpartner) in het buitenland ? Gaat u (enige tijd) in het buitenland wonen of werken ? Als je in het buitenland gaat wonen, werken of studeren, dan kan dat gevolgen hebben voor jouw zorgverzekering. Bekijk hieronder jouw situatie. Woon of werk jij in het buitenland ? Mijn man is gaan werken vorig jaar juli in Duitsland.


Zorgtoeslag en werken in het buitenland

Ik heb gewoon zorgtoeslag ontvangen omdat ik deeltijd werkte. In aanmerking komen voor zorgtoeslag buitenlander? Ook als u in Duitsland woont kunt u zorgtoeslag krijgen.


Let op de woonlandfactor voor de hoogte van de . De zorgtoeslag is een tegemoetkoming, voor mensen met een lager inkomen, in de kosten van hun zorgverzekering. Ontbrekend: werken zorgtoeslag - Hello Breda- digitale informatie voor. Deze werkenden zijn zelf verzekeringsplichtig ingevolge de Zvw en dienen. Volgens het CVZ ben ik in mijn situatie, zolang ik niet werk , verplicht.


Gaat u uitsluitend studeren in het buitenland en bent u jonger dan 30 . Hoe werkt dat precies en op hoeveel zorgtoeslag heb je recht? U moet dan wel aan een aantal voorwaarden voldoen. Het land waar u woonachtig bent, moet lid zijn van de Europese Unie en moet lid zijn. Bovendien hebben studenten recht op zorgtoeslag als hun inkomen lager is dan. Bij betaald werk of een stage met een stagevergoeding is uw zoon of.


Voor meer informatie over de zorgverzekering in het buitenland kun je hier terecht. Als student kan je via de zorgtoeslag in aanmerking komen voor een bijdrage in de kosten voor je. Nederland of het buitenland verstaan.


Krijg ik zorgtoeslag als ik (tijdelijk) in het buitenland woon? Het gaat om kindgebonden budget, huurtoeslag, zorgtoeslag en kinderopvangtoeslag. Bijvoorbeeld omdat die partner in de gevangenis zit, in het buitenland woont.


De Landelijk Organisatie Sociaal Raadslieden (LOSR) en Sociaal Werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts