vrijdag 15 april 2016

Spullen van vroeger bewaren

Spullen van vroeger bewaren

Spullen van vroeger bewaren. Daar zit je dan op zolder vol met allemaal knutselwerkjes en taalfschriften van je kinderen die ze vroeger op de basisschool. Wij geven tips hoe je iets makkelijker tóch van emotionele spullen afscheid kunt nemen. Oké, vooruit: je mag best íets van vroeger bewaren.


Spullen van vroeger bewaren

Je kunt vroeger niet vasthouden door de spullen te bewaren. Je kinderen worden niet meer klein, al bewaar je al hun babyspulletjes. Want door al die emo- spullen te bewaren , belast je een kind met een erfenis.


Wie zit er nou te wachten op tekeningen uit de kleutertijd? Ik had vroeger een hekel aan rekenen – dus waarom bewaar ik rekenschriftjes? Als je gaat verhuizen, merk je hoeveel spullen je hebt. Want geloof me, je zal deze spullen echt niet missen zodra ze weg zijn! Sommige mensen bewaren specifieke spullen als herinnering aan vroeger.


Spullen van vroeger bewaren

Soms voor zichzelf, maar vaak ook voor . Fotodoosjes van voor het digitale tijdperk, waar vroeger de rolletjes in. Waarom hebben we tegenwoordig zo vaak te veel spullen in huis? Lees het artikel voor de antwoorden. En waarom was dit vroeger niet zo? Opruimproject: emotionele waarde hechten aan spullen.


Als ik iets niet gebruik dan hoef ik het ook niet te bewaren. Ik kan van mezelf wel dingen weggooien maar dingen van vroeger vind ik moeilijker. Ik had ook zo mijn redenen om spullen te bewaren. Als ik alles bewaarde wat mij vroeger bezighiel dan bewaarde ik ook mezelf. Maar ik vind het wel leuk om bepaalde spullen van vroeger nog te hebben.


Apart dat we juist vaak de zolder vol zetten met onnodige spullen en ballast. De schoolwerkjes van vroeger , de babykleertjes, de kerstspullen en al je. Wat doen jullie met zulke nostalgische spullen ? Ik hoop dat mijn penvriendinnen van vroeger mijn oude brieven aan . Ik weet nog dat ik vroeger een rood zwembroekje had di. Minder spullen , betekent vaak letterlijk én figuurlijk minder ballast.


Dan wil ik nog wel eens cornflakesdozen en dergelijke bewaren omdat ik denk. Moet je zulke spullen bewaren of zoveel mogelijk wegdoen? Digna Sinke als ze een trommel met spulletjes van vroeger bekijkt. Opruimen, declutteren, ontspullen : ironisch genoeg verschijnen hier.


Volgens Maaike ben je tegen die tijd al goed in bepalen van je nog wilt bewaren. Mijn naam, e-mailadres en website bewaren in deze browser voor de volgende keer . Ik zou ook een paar spullen uit onze verkeringstijd bewaren als herinnering aan vroeger. Waar je vroeger niet om een gigantische berg papierwerk heen kon is. Dat je bepaalde spullen beter kan bewaren neemt niet weg dat ze thuis of op kantoor .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts